Tuesday, 29 October 2013

[ada sebabnya]

Hola ols!

Semalam kami satu group baru balik dari 'Study Tour Series' yang mani kali ni dibuat di Kedah Darul Aman

Bab ni akan dikongsi di lain entry. Sebab entry ni nak fokus pada perkara lain.

Okay.

So, bila baru balik dari trip atau mana2 program, keesokan harinya (yaknilah hari ni) aku dan kawan2 pun bertungkus lumus la mengemas bilik, basuh baju2, sapu sampah etc.

Penat!! fuh!

Dah la PENAT, benda mengemas ngemas rumah ni memang BUKAN FAVOURITE aku. *So far* nak kata seumur hidup, tak boleh jugak. Sebab hati manusia berubah-ubah. 
Sekali lagi, BUKAN FAVOURITE.

Memang dari pagi sampai ke petang, basuh baju kain semua Sebab cuaca best hari ni. Panas elok untuk penyidaian kain baju. 




Time-time aku buat semua koje ni, aku tetiba pikiaq. Kenapa Allah lambatkan jodoh aku. Ternyata, sikap aku yang agak kurang rajin dan cepat cemuih  untuk membuat kerja rumah memberi satu pengajaran dan bukti bahawa aku maish kurang layak untuk menjaga rumah tangga - sebabnya rumah tangga ni adalah satu amanah ALLAH yang sangat besar. Aku semamngnya takmau kalau disebabkan fi'il aku ni, rumah tangga yang akan aku bina nanti jadi tak best.

So, aku rasa memang inilah sebabnya ALLAH lambatkan aku untuk menikah justeru memberi aku masa untuk berubah dan biasakan diri dengan kerja-kerja rumah yang sememangnya berat ini. 

Jangan complaint. Hidup dengan penuh adab. Find the reason for every single thing that we face.

Okay. tu saja, Sekian. (:

ps: Ni baru basuh n lipat kain baju sendiri. Nanti nak kena buat hat orang2 lain macam mana la haii...

No comments:

Post a Comment